Lubas wyróżniony przez Forbes
W miniony czwartek firma Lubas w reprezentacji Zarządu Spółki wraz z przedstawicielami Działu Marketingu miała zaszczyt uczestniczyć w Forum Firm Rodzinnych organizowanym przez miesięcznik Forbes. W spotkaniu uczestniczyli zaproszeni goście, czyli laureaci najlepszych firm rodzinnych z województw mazowieckiego i podlaskiego, jak również partnerzy wydarzenia, czyli Millennium Bank, GWLAW, LPP, Dun & Branstreet i FBN Poland.
Galę poprowadził Łukasz Grass, natomiast gości przywitał Paweł Zielewski, redaktor naczelny Forbes. Spotkanie było podzielone na dwie części: część dyskusyjną oraz rozdanie nagród wybranym firmom.
W części dyskusyjnej rozmawiano o niełatwej i wyzwaniowej sytuacji firm rodzinnych w czasie pandemii COVID-19. Głównym tematem rozmowy był agresywny rozwój czy obrona stanu posiadania: jak firmy rodzinne powinny odnaleźć się w dzisiejszym turbulentnym świecie. Zauważono, że ostatnie 18 miesięcy były czasem niełatwym dla firm, ale również był to czas gotowości na zmiany, w którym podejmowano szybkie decyzje. W panelu dyskusyjnym uczestniczyli: Andrzej Gliński, członek zarządu Banku Millennium, Piotr Grabowski z Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych, Adam Demusiak z Head of M&A, Bogumiła Jankiewicz, założycielka firmy Aquael, Jacek Rozwadowski, prezes zarządu Centrum Medyczne ENEL-MED.
Firmy rodzinne mają zapisane w DNA model przetrwania. Poszukiwanie szans, podejmowanie błyskawicznych decyzji i wprowadzanie zmian to dla firm wielopokoleniowych codzienność nabyta z doświadczeniem. W momencie wprowadzenia zmian w czasie pandemii COVID-19 wiele firm, w tym spółek, przeszło na model hybrydowy. Rozpoczęły się poszukiwania nowych rozwiązań oraz ich błyskawicznego wdrażania. Dzięki wzmożonej digitalizacji i rozwiązaniom chmurowym pracownicy z dnia na dzień mogli przejść na pracę zdalną. Przedsiębiorstwa produkcyjne wprowadziły nowe zasady wedle ogłoszonych obostrzeń, przestawiały się na produkcję nowej gamy wyrobów. Firmy poszukiwały również nowych form dofinansowania na rozwój.
Z doświadczenia Piotra Grabowskiego wynika natomiast, że firmy rodzinne podejmowały bardziej odważne kroki i wychodzimy poza swój region działania. Otwarcie się na sprzedaż w internecie, częściowe przebranżowienie czy produkcja wyrobów na bieżące zapotrzebowanie to główne cechy firm, które nie tylko przetrwały pandemię, ale rozwinęły się w tempie ekspresowym.
Czas pandemii okazał się również świetnym okresem podnoszenia kwalifikacji pracowników. Pandemia przyspieszyła o 5 lat digitalizację, a co za tym idzie rozwój pracowników oraz rosnący rynek e-commerce.
W dalszej części rozmów swoje stanowisko przedstawili również Łukasz Chomin, prezes zarządu CompuTec oraz Andrzej Barański, przedstawiciel FBN.
W drugiej części gali rozdano nagrody dla najlepszych, najcenniejszych i najbardziej wiarygodnych firm rodzinnych z województwa mazowieckiego i podlaskiego. Analizę firm metodą szwajcarską przeprowadziła firma Dun & Branstreet, która wzięła pod uwagę firmy rodzinne, które najlepiej dostosowały się do panującej sytuacji w pandemii oraz takie, które rozwijały się i otworzyły na nowe możliwości oraz zmiany.
Firma Lubas jako jedna z 211 wyselekcjonowanych firm w województwie miała zaszczyt uczestniczyć w Forum oraz jako jedna z dziesięciu, otrzymała prestiżowe wyróżnienie Forbes dla najlepszej firmy rodzinnej. Cieszy fakt, że jest to nagroda niespodziewana i przyznana przez niezależny, o światowym zasięgu, miesięcznik Forbes.